پایان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد رئیس سازمان خصوصی سازی از پایان پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.

پایان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها

حسین قربانزاده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پذیره نویسی افزایش سرمایه سرخابیها امروز به پایان رسید. ایستگاه دیگری در مسیر حکمرانی مطلوب باشگاه های استقلال و پرسپولیس با موفقیت طی شد.

بر اساس این گزارش، پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده بود.

این در حالی است که بارها وزیر اقتصاد قبلی اعلام کرده خریداران سهام از دولت از جمله پالایشی یکم سود خواهند کرد همچنین در جلسه سران سه قوه تصویب شده بود که زیان خریداران سهام دولتی و پالایشی با سهام جایزه یا سهام جدید جبران می‌شود.هنوز این امر محقق نشده است.

از طرفی امینی‌خواه رئیس هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه ارزش سهام عدالت در برخی استان‌ها حدود 50 درصد کاهش یافته است، گفت: «یکی از دلایل عمده این کاهش این است که با وجود اینکه طبق مصوبه سازمان بورس 2 هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری مربوط به سهام عدالت برداشته شده و در صندوق توسعه و تثبیت بازار واریز شد اما متأسفانه بازارگردانی سهام عدالت انجام نشده و یکی از دلایل ریزش سهام عدالت استانی همین عدم بازاریابی این سهام توسط صندوق توسعه بازار است که باعث زیان سهامداران عدالت شده است.»

بیشتر بخوانید: «ریپل چیست و چرا با بقیه ارزهای دیجیتال متفاوت است؟»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید