بورس دوباره کاهشی شد

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد روند نزولی در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و شاخص کل بورس امروز بیش از ۴۰۰۰ واحد کاهش یافت.

بورس دوباره کاهشی شد

شاخص کل بورس امروز با ۴۱۸۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۸۲۱ واحد نزول کرد تا به رقم ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. معامله‌گران این بازار ۳۸۷ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال انجام دادند.

معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی فناوران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و بورس اوراق بهادار تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی فناوران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۹ واحد افزایش رقم ۱۹ هزار و ۴۰۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۲۳۴ هزار معامله به ارزش ۳۴۵ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال انجام دادند.

بیمه پاسارگاد و زغال سنگ پروده طبس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون، صنعتی مینو، فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و اعتباری ملل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این در حالی است که بارها وزیر اقتصاد قبلی اعلام کرده خریداران سهام از دولت از جمله پالایشی یکم سود خواهند کرد همچنین در جلسه سران سه قوه تصویب شده بود که زیان خریداران سهام دولتی و پالایشی با سهام جایزه یا سهام جدید جبران می‌شود.هنوز این امر محقق نشده است.

از طرفی امینی‌خواه رئیس هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه ارزش سهام عدالت در برخی استان‌ها حدود 50 درصد کاهش یافته است، گفت: «یکی از دلایل عمده این کاهش این است که با وجود اینکه طبق مصوبه سازمان بورس 2 هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری مربوط به سهام عدالت برداشته شده و در صندوق توسعه و تثبیت بازار واریز شد اما متأسفانه بازارگردانی سهام عدالت انجام نشده و یکی از دلایل ریزش سهام عدالت استانی همین عدم بازاریابی این سهام توسط صندوق توسعه بازار است که باعث زیان سهامداران عدالت شده است.»

بیشتر بخوانید: «ریپل چیست و چرا با بقیه ارزهای دیجیتال متفاوت است؟»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید