دسترسی به آیفون از منوی استارت ویندوز ۱۱ در آینده نزدیک

ویندوز ۱۱ و آیفون، دوست می‌شوند؟ دسترسی به اطلاعات گوشی از منوی استارت!

به گزارش مدیاتی:مایکروسافت در حال آزمایش یک قابلیت جدید در ویندوز ۱۱ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی از اطلاعات گوشی آیفون خود را مستقیماً از طریق منوی استارت و برنامه Phone Link مشاهده کنند. این ویژگی جدید، که به صورت یک نوار کناری شناور در منوی استارت نمایش داده می‌شود، اطلاعاتی مانند وضعیت باتری، اتصال و برخی از اعلان‌های آیفون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، این نوار کناری شامل بخشی برای اشتراک‌گذاری فایل بین کامپیوتر و گوشی نیز خواهد بود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی فایل‌های خود را بین دستگاه‌های خود جابجا کنند.

در حالی که امکانات اتصال آیفون به ویندوز ۱۱ در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی محدودتر است، مایکروسافت در تلاش است تا این فاصله را کاهش دهد. در سال‌های اخیر، این شرکت تلاش کرده است تا برخی از بهترین قابلیت‌های Phone Link را برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید فراهم کند.

قابلیت ارسال فایل بین کامپیوتر و گوشی از دسامبر ۲۰۲۴ در حال آزمایش است، اما نسخه اولیه آن به طور مستقیم با منوی استارت ادغام نشده بود. اکنون، با ادغام Phone Link با منوی استارت، کاربران می‌توانند به راحتی به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

 

 

دسترسی به آیفون از منوی استارت ویندوز ۱۱ در آینده نزدیک

این اقدام مایکروسافت با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران روبرو شده است. برخی از کاربران این ویژگی را غیرضروری و شلوغ توصیف کرده‌اند و وابستگی آن به باز شدن برنامه Phone Link را نقطه ضعف آن دانسته‌اند. به گفته این کاربران، از آنجا که این اطلاعات در منوی استارت نمایش داده می‌شود، کاربر احتمالاً برنامه Phone Link را از قبل نصب و پیکربندی کرده است، بنابراین این نوار کناری تا حد زیادی تکراری به نظر می‌رسد.

با این حال، مایکروسافت نشان داده است که به بهبود قابلیت Phone Link متعهد است. این شرکت در گذشته ویژگی‌های مشابهی مانند Your People ،Meet Now ،Chat و Copilot Sidebar را معرفی کرد و سپس کنار گذاشت، اما اگر این بار سرمایه‌گذاری بیشتری روی این ویژگی انجام شود، می‌توان انتظار پیشرفت‌های قابل توجهی داشت.

دسترسی به آیفون از منوی استارت ویندوز ۱۱ در آینده نزدیک

نکته مهم این است که امکان غیرفعال‌سازی نوار کناری شناور منوی استارت از طریق تنظیمات ویندوز ۱۱ وجود دارد، بنابراین کاربرانی که این ویژگی را نمی‌پسندند، می‌توانند آن را به راحتی غیرفعال کنند.

در مجموع، به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد ارتباط بین ویندوز ۱۱ و آیفون را بهبود ببخشد و امکانات بیشتری را برای کاربران این دو سیستم عامل فراهم کند. هرچند که این قابلیت جدید با انتقاداتی روبرو شده است، اما می‌تواند در آینده با بهبودهای بیشتر، به یکی از ویژگی‌های کاربردی ویندوز ۱۱ تبدیل شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید